Posiadamy ogromny wybór zabawek impulsowych, które "sprzedają się same" i bez większego nakładu pracy pomogą zwiększyć obroty w Państwa sklepie.
„Sklep bez produktów impulsowych to jak kwiat bez liści"
Mogą to być np. piłeczki, bańki mydlane, breloczki, małe figurki w woreczkach- niespodziankach itd. Często nie znajdują się one na liście zakupowej, klienci nie mieli wcześniej "wzbudzonej" potrzeby ich zakupu. Takie zabawki są kupowane pod wpływem chwili, impulsu - po „wpadnięciu na nie" w sklepie, jako dodatek do większego zakupu np. Breloczek Angry Birds jako dodatek do dużego zestawu z tej samej serii.
Ze względu na niską sezonowość zabawek impulsowych należy mieć je dostępne w sprzedaży przez cały rok.
Strefa kas to miejsce, gdzie klient czeka w kolejce do zapłacenia za zakupy zarówno w dużym, jak i w małym sklepie. Natomiast w sklepach samoobsługowych za strefę kas uznawana jest aleja między kasami a pierwszą linią regałów. Kasy są ostatnim punktem zakupów i miejscem, gdzie podejmowane są impulsowe decyzje. Stanowią one zatem dodatkowe źródło dochodu dla sklepu.
Jednak pamiętajmy, że kasa powinna stanowić dodatkowe miejsce sprzedaży, a nie zamiennik półki, dlatego jeżeli mamy możliwość umieszczenia produktów na półce, to w pierwszym rzędzie ułóżmy je na półce, a tylko najlepiej rotujące produkty powielmy na kasie. Natomiast produkty, których zakup jest planowany, powinny być prezentowane na półkach.
Kasa jest wizytówką sklepu - powinna być zadbana oraz zachęcać do zakupów. Najważniejsze jest dobre i widoczne wyeksponowanie produktów. Umieszczenie na niej zbyt dużej ich ilości, ułożenie jednych na drugich, wymieszanie produktów z różnych kategorii powoduje konsternację klienta, a co za tym idzie zniechęca go do zakupów. Drugim najczęściej popełnianym błędem jest zasłanianie produktów na stojakach kasowych koszykami, reklamówkami i kartonami. Taka kasa nie przyniesie oczekiwanych wyników, tylko będzie służyła za magazyn produktów. Klient nie będzie poświęcał czasu na szukanie, przestawianie koszyków i próbę dostania się do produktu.
W przypadku małej ilości miejsca na kasach warto skorzystać z rozwiązań oferowanych przez naszą hurtownię "CZAREK". Najpierw jednak dobrze jest sprawdzić, czy oferowane rozwiązanie (stojak/ekspozytor) pasuje do Państwa sklepu, My pomożemy umieścić na nim dobrze rotujące produkty. W sklepach samoobsługowych sprawdzą się wolnostojące stojaki, natomiast w małych sklepach - mniejsze wersje przeznaczone na ladę.
Ze względu na specyfikę kategorii impulsów warto do ich sprzedaży wykorzystać dodatkowe miejsca w sklepie, oprócz półki i kas. Bardzo dobrym pomysłem jest umieszczanie zabawek impulsowych komplementarnie do innych produktów np. saszetki z figurkami Littlest Pet Shop wieszamy obok domków z tej samej serii. Dzięki takim zabiegom istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient kupując zabawkę za np. 100 zł dokupi do niej dodatkowe wyposażenie za ok. 10-15 zł.